Difficult little devil

Det är inte ofta jag känner att jag inte orkar. Att jag helt har gett upp. Men jag är i en sådan extrem svacka nu, en sådan jag aldrig varit i förut. Den lilla gnuttan av positivitet som brukar finnas, finns inte. Jag har ingenting kvar, det känns helt dött. Jag känner mig ledsen mest hela tiden och jag vet inte vad jag ska göra. För samtidigt som jag är ledsen så är jag också så lycklig som jag aldrig varit. Men jag kan inte fokusera på det för det är så mycket negativitet som sliter ner mig under jorden. 

Jag går runt med en konstant gnagande känsla i magen och jag känner för att kräkas. Jag fattar ingenting. Hur kunde det bli såhär? Varför kan inte jag få vara 100% lycklig, i alla fall en liten stund? Jag vet att det är mycket begärt, men snälla, bara en gång. 

Det är för mig obegripligt hur människor kan springa runt och hata andra, sprida gift om andra och fortfarande må bra. Varför vill man göra så? Varför väljer så många att fokusera på det negativa hela tiden? Och då menar jag det negativa som i hat och ogillande. Hur kan man välja att lägga sin energi på något så neddragande som just det? Och som dessutom inte rör en själv? 

Det har resulterat i att jag inte har några vänner. Igen. Borta är alla de fantastiska dagarna, kvällarna och nätterna jag haft och kunde ha haft. Och vet ni varför? För att jag inte gjorde som de tyckte. Eller som hon tyckte. Och tycker. Hon väljer aktivt att hon inte tycker om honom. Och i och med att jag spenderar min tid med honom tycker hon inte om mig heller. Jag är helt utfryst och ignorerad. På grund av att hon inte tycker om honom. Hur sjukt är inte detta? 

Sedan blir jag förbannad. På henne och främst på mig själv. Varför bryr jag mig? Vill jag har människor i mitt liv som är rent ut sagt elaka? Vill jag ha människor runt mig som beter sig illa mot andra? Som väljer att aktivt vara elaka och otrevliga? Är det den personen jag vill vara? Jag vet ju att svaret är nej. Jag vill inte ha elaka och negativa människor i mitt liv. Skulle H lämna mig skulle jag ändå inte vilja ha henne som nära vän. Jag känner ingen tillit för henne. 
 
Men ändå så undrar jag varför jag tar det så hårt. Jag kan inte förstå det och jag tror det är därför jag känner mig så lost. Jag tror att det är för att jag trodde att hon var en annan. Att hon var en annan människa än den hon visade sig vara. 
 
Tack och lov för H i alla fall. Finare människa har jag aldrig träffat. När jag ligger och storgråter (vilket jag förövrigt aldrig gör) ligger han där och kramar mig och säger att allt kommer bli bra. Att han hoppas att det inte är hans fel och att hon kanske inte menar det på det sättet ändå. Att han tar henne i försvar trots att han vet vad hon tycker om honom är helt otroligt. Då har man fan ett stort hjärta. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miiillla

Om hundra år är allting glömt

RSS 2.0